Autor Wiadomość
Tomek
PostWysłany: Nie 23:42, 11 Cze 2006    Temat postu:

piękny miał koles pomysł mam go w gazecie GT i naprawde kolo sie nad nim namęczył ale jakie efekty to shock Shocked
Lucas
PostWysłany: Nie 20:09, 11 Cze 2006    Temat postu: Z cyklu "Polak potrafi" : Mercedes SLR

SLR Roberta jest jedynym na świecie egzemplarzem, który w całości powstał w Polsce. Fascynacja rozpoczęła się od zakupienia modelu 1:18. Robert od pierwszego wejrzenia zakochał się w SLR-ze. Zawodowo zajmuje się restaurowaniem zabytkowych samochodów. Jest znawcą weteranów, potrafi rozpoznać model i rocznik nawet wtedy, gdy obejrzenia ma tylko przegnity kawałek ramy, błotnik czy kierownicę. Gdy więc uległ namiętności do SLR-a, zdecydował się wyręczyć Mercedesa i zrobić samochód samodzielnie. Nie miał do dyspozycji niczego poza zdjęciami z wystaw, modelikiem w skali 1:18 i wielkim sercem oraz znajomymi – fachowcami ja i on. Model został zwymiarowany. Pomierzone zostały wszystkie elementy, które po przeliczeniu posłużyły za bazowe podczas prac przy powstawaniu karoserii. Kolejnym krokiem był zakup Mercedesa W126 500 SEC, z którego wykorzystany silnik oraz podwozie. Dwa dni po zakupie „pięćsetka” była już cięta przez blacharza. Pozostała tylko płyta podłogowa, którą należało skrócić o 29cm. Auto jest w całości wykonane z najrzyższej jakości blachy stosowanej do renowacji samochodów zabytkowych. Pozostałe elementy po zdemontowaniu powędrowały na garażową półkę. Karoseria została przecięta, pozwoliło to skrócić długość nadwozia do przeliczonej z modelu 1:18. Przy pomocy prostych narzędzi (młota i kowadła) z arkuszy blachy powstawały kolejne elementy nadwozia. Projekt realizacji SLR powstał w ciągu dwóch i pół roku. Wnętrze wykonano w oparciu na najszlachetniejsze materiały – skóra (w srebrnym kolorze) i alcantra. Fotele zostały wykonane na zamówienie. Tarcze zegarów światłowodami chromowanymi ramkami są podświetlane światłowodami, co daje niesamowity efekt po zapadnięciu zmroku. W aucie zabudowano system nawigacji satelitarnej. Lusterko wsteczne zaopatrzono w ciekło krystaliczny wyświetlacz. Tylne lampy wykonano w technologii LED. Przednie reflektory biksenonowe wykonano w oparciu podzespoły z reflektorów z VW Phaetona i Pasata W8. W lusterkach zainstalowane są kierunkowskazy diodowe. Dzięki dużemu zaangażowaniu i ciężkiej pracy stworzony SLR jest wierną kopią oryginału. Podczas realizacji projektu nie obyło się bez pomocy profesjonalnych firm. Cały komplet nietypowych szyb został wykonany w zielonogórskiej firmie zajmującej się produkcją szklanych elementów nadwozia. Reflektory główne, których klosze wykonane są z poliwęglanu, również zostały wykonane na zamówienie. Tylne lampy wykonano w technologii LED, światło cofania wykonano w formie rozmieszczonych na całej długości zderzaka diod LED. Tylna tablica rejestracyjna podświetlana jest neonem (świeci całą swoją powierzchnią). W nadkolach umieszczono 20” koła. Nadwozie pokryto kilkoma warstwami, łącznie z zabezpieczeniami antykorozyjnymi i podkładami. Żaden seryjny samochód nie może się poszczycić takim połyskiem i jakością powłoki lakierniczej. Logo oznaczające model samochodu również wykonano ręcznie. Na środku konsoli miejsce znalazł nawigacyjny system Command, który obsługuje GPS, TV i radio z CD. Pod maską polskiego SLR’a drzemie seryjna jednostka napędowa z bazowego Mercedesa W126 o pojemności 5000 ccm i mocy 276 KM. Koncepcyjny projekt SLR przewidywał zainstalowanie jednostki produkowanej przez AMG o pojemności 5500 ccm i mocy 580KM. Robert ma w planie zainstalowanie jednostki, nie odbiegającej osiągami od serca bijącego w prototypie. Wyłącznie dzięki uporowi, poświęceniu, doskonałej znajomości pojazdów samochodowych Robertowi udało się stworzyć ten niesamowity pojazd. Emocje towarzyszące oglądaniu oraz nad rozmiarem wykonanych prac nie pozwalają zasnąć nikomu, kto miał okazję spotkać się oko w oko z Mercedesem SLR „made in Poland”.























A tak powstawał :























Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group